The Flaying - Angry, Undead

The Flaying - Angry, Undead

Label : PRC Music | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : De Canadese provincie Quebec lijkt wel een broeinest voor technische en progressieve metal bands en de scene in met name Montreal bracht de laatste drie decennia grootheden als Voivod, Gorguts en Cryptopsy voort, maar ook bands als Beyond Creation en Augury maakten de laatste jaren een aardige naam voor zichzelf. En dan heb ik het nog niet gehad over inmiddels ter ziele gegane bands als Neuraxis, Quo Vadis en Martyr die duidelijk hun progressieve sporen in de Canadese metal scene hebben achter gelaten. Talent genoeg in het Franstalige gedeelte van Canada.

The Flaying past wat dat betreft perfect in dit plaatje. Deze vierkoppige band uit Quebec, de hoofdstad van de gelijknamige provincie, speelt progressieve death metal met een kletterend bas geluid en levert op 29 maart met Angry, Undead hun tweede studio album af. Op het in eigen beheer uitgebrachte debuut album Unhope uit 2014 klonk de band nog een beetje zoekende naar een eigen geluid, maar het goede nieuws is dat The Flaying op hun tweede album op muzikaal vlak behoorlijke progressie heeft gemaakt. De Canadezen inspireren met aansprekende composities, spannende gitaarriffs en basloopjes, progressieve melodielijnen, dikke grooves en vette breakdowns en mede dankzij een productie van Christian Donaldson (Cryptopsy) komen de acht songs uitstekend uit de verf. Angry, Undead is een zeer geslaagd progressief death metal album met uiterst verslavende en bezwerende composities die bij fans van progressieve en technische death metal weinig verkeerd kan doen.