Rock Goddess - This Time

Rock Goddess - This Time

Label : Bite You To Death Records UK | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : De zusjes Turner Jody (zang en gitaar) en Julie (drums) maken sinds de vroege jaren tachtig al samen muziek onder de noemer Rock Goddess. Hun eerste twee albums Rock Goddess en Hell Hath No Fury brachten hen enige bekendheid en erkenning. In deze periode speelde de meiden onder andere samen met Iron Maiden en Y&T. Nadat platenlabel A&M de samenwerking verbrak kwam hun derde album alleen in Frankrijk uit. Hierna bleef het jarenlang stil rondom de gezusters. In 2013 besloten zij om Rock Goddess nieuw leven in te blazen. Vorig jaar werd er een EP uitgebracht en nu ligt This Time in de winkels. Tracey Lamb was bassiste tijdens de opnames, maar is ondertussen al opgestapt. De productie van This Time is door Julie Turner verzorgd. Nou, er is weinig veranderd sinds de jaren tachtig. De band speelt nog steeds een soort harde rock & roll. Eenvoudig van opzet, recht toe, recht aan,met Two Wrongs Dont Make It Right als 1 van de betere tracks. Rock Goddess heeft besloten om de formule die hen in de jaren tachtig wat succes bracht ongewijzigd te laten. Verwacht op This Time dus geen grote veranderingen in het songmateriaal of muzikale vooruitgang. Jody Turner haar zang is nog steeds wat vinnig en beperkt in bereik. Ik betwijfel of de band met dit product veel nieuwe zieltjes zal winnen, maar aan de andere kant is zeker een, weliswaar kleine, markt voor deze typische jaren tachtig rock die Rock Goddess trouw blijft. Voor de zusjes Turner is de tijd stil blijven staan, dat maakt This Time wel duidelijk. Wereldschokkend waren ze in de jaren 80 niet, en ook daar is ruim 30 jaar later weinig aan veranderd.
.