Various Artists - Spanish Steel Attack Vol. 3

Label : Thundersteel Records | Archiveer onder various

Henk : Nadat ik een tijdje terug een Canadese verzamelaar van commentaar mocht voorzien is het deze keer de beurt aan een Spaanse tegenhanger getiteld Spanish Steel Attack Vol.3. Daar gaan we dan!

Muro opent de cd met een nummer wat in 2002 op een demo is verschenen. Tu y yo is niet slecht maar de zang staat wat hard in de mix. Sabotaje is de volgende met Nunca Mas van hun album Santuario. Traditonele heavy metal die wat simpel klinkt. Turborider dan met Machine Man. Eens kijken wat dat oplevert. Een lekker swingende riff start het nummer voorspoedig. En dan trekt de zanger zijn bek open. Alsof er ergens een varken wordt geslacht. Jammer.

Loanshark heeft met Turn It Louder een nogal rommelig Motorhead achtige bijdrage. 4BajoZero is de eerste band met een fatsoenlijk geluid en hun Abominable is best goed aan te horen. Wasted Militia gooit het vervolgens over de thrash boeg en hun sterk door Sepultura geinspireerde From The Frontier To The Grave is lekker old-school. Kill The Krait brengt met Mas Letal een aardig groovende bijdrage. Ook deze band heeft zijn geluid goed voor elkaar. Umbra heeft met Venganza een nogal simpele powermetal track opgenomen dus gauw door naar Witchunter. Deze band uit Chili heeft goed geluisterd naar Iron Maiden maar is wel nog ver van dat niveau verwijderd.

Metralla dan met Ak47. Als ik het goed begrijp is deze band al sinds 1987 aktief. Hun groovende thrash track klinkt dan ook behoorlijk strak. Knights Of Blood klinkt helaas wat te gejaagd op hun bijdrage Pobres Bajo La Piel. Vervolgens is het aan Evil Fire de beurt om te bewijzen dat het beter kan. Aardige track waar helaas de gitaren niet altijd zuiver gestemd zijn. Keefer brengt met Berserker een voorproefje van hun debuutalbum welke dit jaar zal uitkomen. Een prettig in het gehoor liggende hardrock track is het resultaat.

Pronoia moet gedacht hebben wat kan ons het schelen en heeft met vermoedelijk slechts 1 microfoon een oefenruimte opname gemaakt die wel zo slecht klinkt dat enig verder commentaar overbodig is. En ja hoor, gelukkig is er een band met en een fatsoenlijk geluid en een vet nummer. Wild Freedom is de beste band van deze compilatie met Full Of Love. Sleazy hardrock met een metal sausje en een beetje keyboards om het af te maken. Ultra Infierno gooit er vervolgens ook weer een Motorhead kloon tegen aan met Brasa. Ravia uit Mexico viert dit jaar hun vijfentwintigjarig bestaan en doet met Escucha Mi Voz met verve. Prima track ook. Nosferatu sluit vervolgens deze compilatie af met Blessed By The Flames Of Hell. Een traditionele heavy metal track die het ene oor en het andere oor uit gaat. Conclusie, een handvol aardige songs en 1 top nummer. Te weinig op een verzamelaar met achttien bands.

Meer informatie