Megascavenger - Boneyard Symphonies

Megascavenger - Boneyard Symphonies

Label : SelfMadeGod Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Welgeteld tien releases van Rogga Johansson hebben we het afgelopen jaar bij Lords of Metal mogen recenseren. Zo scoorden zijn releases met zijn bands Down Among The Dead Men, Eye of Purgatory, Grisly, Johansson & Speckmann, Revolting, Ribspreader, The Grotesquery, Dead Sun, Those Who Bring The Torture en Humanity Delete gezamenlijk 782 punten, want neerkomt op gemiddeld 78 uit 100. Dat is absoluut niet verkeerd en zo blijkt maar weer dat kwantiteit ook met kwaliteit kan samengaan.

Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we hebben er weer 1 te pakken van de muzikant uit het Zweedse dorpje Gamleby te pakken. Gamleby, niet te verwarren met de gelijknamige eetkamerklaptafel van Ikea, was ook de plaats waar ABBA kort na het winnen van het Eurosongfestival in 1974 een legendarisch optreden in het Gamleby Folkpark gaf. Dat maakt het park voor veel muziekfans net zo heilig als de Waalkade in Tiel, waar Black Sabbath op 22 augustus 1970 hun tweede optreden op Nederlandse bodem ooit gaf. Maar goed, ik ben weer veel te veel afgeleid. Dus even snel ter zake. Boneyard Symphonies is het vierde studio album onder de naam Megascavenger. Johansson schreef negen nieuwe death metal tracks in de stijl van Bolt Thrower, Grave, Paganizer, Asphyx en Benediction en nodigde wederom een paar bevriende zangers uit om er wat zanglijnen over heen te gooien. Zo horen we negen verschillende zangers van o.a. Fleshcrawl, Revel In Flesh, Putraeon, Thorium, Blood Mortized, Entrails, Birdflesh, Dead en Mega Slaughter. Muzikaal klinkt het zoals we eigenlijk van een Rogga Johansson release gewend zijn. Dertien in een dozijn death metal tracks die zeker niet slecht zijn, maar eerlijk gezegd ook niet veel toevoegen aan het genre. Leuke hobbyplaat voor de diehard fans, maar niet meer dan dat.