Steel Shock - With Fire & Steel

Steel Shock - With Fire & Steel

Label : Alone Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Een ruime anderhalf jaar geleden wist de traditionele metal band Steel Shock mij behoorlijk positief te verrassen met hun debuutalbum For Metal To Battle, dat een ware natte droom bleek te zijn voor eenieder die bands als Manowar, Virgin Steele en Manilla Road adoreert. Gelukkig is men na die release niet op hun lauweren gaan rusten en is opvolger With Fire & Steel nu reeds beschikbaar. Men borduurt (gelukkig) lekker voort op hetgeen men op For Metal To Battle al liet horen en dus zullen de jaren tachtig liefhebbers hier weer van gaan smullen. En terecht, want alle elementen voor een prima plaat zijn in overvloed aanwezig, zoals de strakke riffs, het lekkere drumwerk en de goede zang.

Natuurlijk zullen de azijnpissers onder ons dit weer afdoen als oubollig en archetypisch, maar die hebben de intentie van Steel Shock dan gewoonweg niet goed begrepen, wat de verheerlijking van de old-school metal is juist waar het allemaal om draait bij de oprichters Martjo Brongers en Nima Sadeghi. Nummers als Metal Avengers, Desolation Angels en The Battle Rages On (With Fire & Steel Pt. II) om er maar een paar te noemen weten mijn oude metal hart behoorlijk op tilt te jagen en eigenlijk geldt dat voor het gehele album, want er is niet echt een misser te benoemen en dat is op zich al knap. Het enthousiasme van de band spat daadwerkelijk uit de speakers en ik kan dan ook niets anders dan concluderen dat deze With Fire & Steel een waardige opvolger is geworden van het debuut For Metal To Battle en is als zodanig de aanschaf dan ook zeker waard. Echter, de oplage van deze release is wederom erg beperkt en dus zul je er snel bij moeten zijn. Je krijgt er in ieder geval wel een heerlijk plaatje voor terug!