Lucifericon - Al-Khem-Me

Lucifericon - Al-Khem-Me

Label : Invictus Productions | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Deze release is al enkele maanden uit, maar om onverklaarbare reden nog niet bij Lords of Metal besproken. Hoog tijd dat we dat alsnog doen. Het werd ook hoog tijd dat Lucifericon eens een volledig studio album ging opnemen en dat is ze met Al-Khem-Me vorig jaar na tien jaar bandgeschiedenis dan eindelijk ook gelukt. De death metal band uit Bladel bracht tot op heden twee uitstekende EPs uit (The Occult Waters uit 2012 en Brimstone Altar uit 2016) waardoor de band veelvuldig gevraagd voor optredens in binnen- en buitenland (waaronder Party.San Open Air in 2017 en Metal Magic Fest 2016 in Denemarken).

Lucifericon speelt rauwe old school death metal met een zwartgeblakerd randje en bedient zich daarbij van occulte thematiek. Zo is de titel van dit album gebaseerd op alchemie, de middeleeuwse occulte kunst waarin op basis van wetenschap en magie werd verzocht met behulp van de steen der wijzen basismetalen als lood of koper om te zetten in goud. Deze steen der wijzen zou tevens genezend en levensverlengend werken en de bezitter ervan zou onsterfelijk worden. De heren van Lucifericon deden voorheen ervaring op bij Destroyer 666, Pentacle en het wat minder bekende Suns Blood en dat er wat invloeden van deze bands doorsijpelen is zeker niet te ontkennen. De acht nummers op Al-Khem-Me meanderen van slepende duistere tracks tot razende death metal nummers met een authentiek karakter. Lucifericon verweeft invloeden uit thrash metal, death metal en black metal tot een donkere cocktail van occulte death metal. Het album werd grotendeels opgenomen in de Underworld Studio van voormalig Destroyer 666 drummer Chris Mersus Menning in Solingen en de productie klinkt rauw en duister. Via Invictus Productions uit Ierland verschijnt Al-Khem-Me zowel op vinyl als op CD. Liefhebbers van de occulte death metal slaan hier hun slag.