Cranston - II

Cranston - II

Label : Rock Company | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Een tijdje geleden besloten twee grootheden uit de A.O.R.-scene, zijnde Phil Vincent en Paul Sabu, een samenwerkingsverband aan te gaan dat werd vernoemd naar de geboorteplaats van eerstgenoemde en als zodanig was Cranston een feit. Met behulp van drummer B.F. D-Ercole werd de gelijknamige debuutplaat eind 2016 op de markt gebracht en die wordt nu dan gevolgd door deze II. Het debuut was zeker geen onverdienstelijke plaat en stond vol met gemakkelijk in het gehoor liggende A.O.R., maar bevatte gewoonweg te weinig in het oog springende songs om van een echte goede plaat te kunnen spreken.

Eigenlijk geldt dat ook voor deze opvolger II, want de elf aanwezig nummers luisteren allemaal lekker gemakkelijk weg maar bevatten te weinig spannende momenten om echt op te vallen tussen de enorme stortvloed aan releases die we elke maand over ons heen krijgen. Er valt weinig aan te merken op de muzikaliteit van de heren en ook de stem van Paul Sabu staat nog steeds als een huis, maar er wordt te veel op safe gespeeld in mijn beleving. Nummers als Always On The Run, Soul Crusher en Dead & Gone klinken best wel aardig en eigenlijk geldt dat wel voor de gehele plaat, maar het materiaal ontstijgt nergens de middelmaat en dat is wat mij betreft gewoon te weinig voor mensen van het kaliber Phil Vincent en Paul Sabu. Met hun historie en ervaring had ik wel iets beter materiaal verwacht, maar misschien was mijn verwachting gewoon niet realistisch. II is zeker de moeite van het beluisteren waard, maar zoals gezegd absoluut geen uitschieter in het genre. Je moet zelf maar even bepalen of dat voldoende is om tot aanschaf over te gaan.