Thornbridge - Theatrical Masterpiece

Thornbridge - Theatrical Masterpiece

Label : Massacre | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : De Duitsers van Thornbridge zijn niet bescheiden als het om hun albumtitulatuur aankomt, zo blijkt wel! Theatrical Masterpiece schept toch enige verwachtingen. What Will Prevail heeft mij drie jaar geleden best kunnen bekoren, al drukte het feit dat dit eigenlijk gewoon een bijna een op een kloon van Orden Ogan is de score wel iets. Dit zelfgekroonde theatrale meesterwerk gaat dezelfde kant uit, en dus kunnen liefhebbers van Orden Ogan zich alvast in de handjes wrijven. Dit gaan jullie een leuk album vinden!

Het intro Take To The Oars is al bijna een letterlijk aftreksel van het intro van het album Ravenhead van een band van wie ik de naam nu eigenlijk al te vaak heb genoemd. Dit album is een verzameling van prima opzwepende power metal tracks die ondanks een totaal gebrek aan originaliteit best lekker klinken. Neem nu Keeper Of The Royal Treasure met zijn pakkende koortjes, de heerlijke gitaarlijnen van Demon In Your Heart of het met Gloryhammer doorspekte The Helmsman. Het uitstekende Revelation met gastbijdrage van Brainstorm zanger Andy B. Franck mag hier wel in het bijzonder genoemd worden. De beukende sfeer en de perfect getimede afwisseling tussen Thornbridge zanger Jorg en de krachtige strot van Andy maken dit het nummer wat het dichtst bij een echt masterpiece komt. Als de band dit prima niveau volhoudt heeft ze potentie om tot een mooie middenmoter in de grote Duitse metalscene uit te groeien. Het feit dat de band nog steeds erg recyclend te werk gaat zal de echte doorbraak echter blijven tegenwerken.