Lahmia - Resillience

Lahmia - Resillience

Label : Scarlet Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Ramon : De Romeinen van Lahmia formeerden in 2001, maar het zou nog tot 2012 duren alvorens ze een eerste album opnemen. En nu is het alweer tijd voor album nummer twee. En dat is niet zelden de lastigste. Je hebt je hele jeugd om dat eerste album te maken, je gooit al je beste bedenksels er uit en dan moet je ineens met dezelfde mensen een nieuwe weg zien te vinden. Of nog erger, met andere mensen je koers vast zien te houden. Nou, dat is Lahmia uitstekend gelukt, getuige dit zeer sterke staaltje.

Fans van melodieuze death metal in de geest van Arch Enemy komen volop aan hun trekken, met lekker veel mid-tempo en up-tempo death metal, volledig overgoten door melodie en met een prima gevoel voor melancholie. De band levert een uitstekende schijf af, waarvan ik alleen maar kan hopen dat ze het live ook waar kunnen maken. Maar gezien de professionaliteit die ze uitstralen, zal vrees daar niet op zijn plaats zijn. Eigenlijk doen ze alles goed, en als ik al punten voor commentaar kan vinden is het dat ze misschien iets teveel anderen nadoen, maar dat doen ze dan wel weer dusdanig prettig, dat ik het ze snel weer vergeef. De zang is goed, de ritmesectie is super lekker en de melodielijnen zijn aanstekelijk. De arrangementen zijn lekker afwisselend en ze kiezen met enige regelmaat voor een momentje om de aandacht van de luisteraar terug te pakken. Ik kan niet anders dan erkennen dat als je melodieuze death wil maken, je een voorbeeld kan nemen aan Lahmia. Of dat ook een doorbraak betekent valt te bezien, maar ik wil dat je het echt even een kans gaat geven.