John Diva & The Rockets Of Love - Mama Said Rock Is Dead

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : In de jaren tachtig was de hair metal/party rock stroming erg dominant aanwezig en wisten bands zoals Poison, Ratt, Warrant en Motley Crue een grote schare fans te verjaren. Anno 2019 is daar echter bijzonder weinig meer van over en eigenlijk is de enige band in dat genre die nog enigszins de moeite waard is het Amerikaanse gezelschap Steel Panther. Na het meermaals beluisteren van het album Mama Said Rock Is Dead van John Diva & The Rockets Of Love moet ik echter concluderen dat ook deze band de fans van dat genre zeker zal gaan aanspreken, want zij laten het party rock gevoel uit de jaren tachtig weer helemaal terugkeren.

De twaalf nummers die er op dit album te vinden zijn bevatten allemaal dat typische feel good-gevoel en geven je de illusie dat de tijd heeft stilgestaan en dat je je in het Los Angeles van midden jaren tachtig bevind. Zanger John Diva heeft de perfecte stem voor dit soort materiaal, beide gitaristen Snake Rocket en J.J. Love (what is in a name?) strooien lustig rond met prima riffs en ook met het song materiaal is weinig mis moet ik zeggen. Nummers zoals Lolita, Rock N Roll Heaven, de ballad Just A Night Away en Dance Dirty luisteren erg gemakkelijk weg en blijven meteen hangen. Zonder te beweren dat deze Mama Said Rock Is Dead het niveau van de toppers van toen kan evenaren, kan ik niets anders dan aangeven dat John Diva & The Rockets Of Love mij wel in positieve zin verrast hebben met deze plaat. Dat kan mama dan wel beweerd hebben, maar de heren muzikanten van dienst bewijzen dat (party) rock allesbehalve dood is.