Herman Frank - Fight The Fear

Herman Frank - Fight The Fear

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : In de categorie muzikanten van de oude garde die naadloos met de tijd mee kunnen gaan hebben we natuurlijk Herman Frank. De oud Accept gitaarman is alweer toe aan soloplaat nummer vier. Het vervolg op 5The Devil Rides Out heeft de sterke titel Fight The Fear gekregen. Samen met oud-Rage drummer Andre Hilgers, Jaded Heart bassist Michael Muller, nieuwe tweede gitarist Heiko Schroder en niet te vergeten Masterplan en At Vance zanger Rick Altzi levert Herman hier weer een monsterplaat af. Until The End maakt direct duidelijk dat dit nieuwe album geen millimeter afwijkt van de stijl van de vorige releases, en daar kunnen we alleen maar gelukkig mee zijn. Qua zanglijnen heeft dit nummer veel trekjes van At Vance en ook dat is een goede zaak. Wanneer komen die gasten nou weer eens met wat nieuws? Fear brengt de dubbele basdrum in het spel en levert ons een van de vetste onvervalste heavy metal anthems van de afgelopen tijd.

Qua muziek sluiten Herman en co uitstekend aan op de energieke classic heavy metal die Accept nu zelf ook speelt. De tragere zwaardere nummers als Terror, het melancholische Hatred en Stay Down wisselen prima af met de snelheidsmonsters als Sinners, Dont Cross The Line en Wings Of Destiny. Natuurlijk worden ook we volop getrakteerd op vlammende gitaarsolos, en ook de ritmesectie zakt geen moment in. Rick Altzi weet ondanks zijn redelijk beperkte bereik toch een waanzinnig krachtige zangprestatie neer te zetten. Ik heb me ooit laten vertellen dat de man een sexy stem heeft, ik wist niet eens dat zoiets bestond maar dat laat ik graag aan de connaisseurs over. Ook de afsluitende power ballad Lost In Heaven is het luisteren waard. Alles bij elkaar een dik uur onvervalst heavy metal luisterplezier van de bovenste plank en verplichte aanschaf voor een ieder die de muziek van weleer een warm hart toedraagt!