Defecal Of Gerbe - Mothershit

Defecal Of Gerbe - Mothershit

Label : XenoKorp | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen S. : De Franse brutal death metal/grindcore band Defecal Of Gerbe is in 2005 begonnen met herrie maken en veertien jaar later brengen zij eindelijk een eerste langspeler uit. In 2007 kwamen ze wel al met een demo, in 2008 volgde een split met drie Russische grindcore bands en in 2009 nog een split met Bestial Devastation en Vaginal Chicken, maar daarna werd het zeer stil rond de band.

De titel van het nieuwe album is Mothershit en wanneer je titels leest als Sympathy For The Debile, Once Upon The Crotte, Regles in Blood of Abbath Loves Friskies, weet je dat je te maken hebt met een stel grappenmakers. Defecal Of Gerbe verbergt zijn grappen in een mix van brutaal doodsgeweld en goregrind met een crusty sfeer. Drie verschillende stijlen van zang worden gebezigd door drie verschillende zangers: pig squeals, pitch chifted vocalen en ouderwetse crust vocalen. Er zit veel groove in de nummers en af en toe kan ik zelfs niet blijven stilzitten. Sommige songs zijn echt pakkend en grappig, maar het is ook dikwijls van hetzelfde. Leffe For Dead en Adolph Lundgren bijvoorbeeld zijn supergrappig. Voor Adolph Lundgren is ook een officiële video gemaakt, die hieronder te bekijken is.

Invloeden van Rompeprop en Cock And Ball Torture zijn duidelijk te horen en wie bands als RazorRape en Gutalax het einde vindt, of een trouwe bezoeker van Obscene Extreme is, kan dit album wel aanschaffen. Als extra krijg je er nog een schijfje bovenop met de Discolocauste demo uit 2007. Leuk hebbeding voor de die-hards.