Come Taste The Band - Reignition

Come Taste The Band - Reignition

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Als je besluit om je band Come Taste The Band te noemen hoef je geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat deze Noren de jaren zeventig Classic Rock als grootste inspiratiebron zien. En aangezien Come Taste The Band een album is van het legendarische Deep Purple, zijn het ook deze Britten die overtuigend doorklinken in het vijfde album van CTTB getiteld Reignition. Hoewel de band met Vidar Heldal een zanger in huis heeft, blijft de bijdrage van de beste kerel aan dit album beperkt tot wat achtergrondzang. Zeven van de negen nummers worden namelijk van vocalen voorzien door Doogie White (ex-Rainbow, nu bij Schenker). De twee andere nummers worden door een andere zanger met een Rainbow en Deep Purple verleden gezongen, namelijk Joe Lynn Turner. De band is verbonden geweest aan het erfgoed van Deep Purple vanaf het begin in 1997 toen ze als backing band een aantal jaren Glenn Hughes ondersteund bij zijn live shows. FDe vraag is dan ook of de band in staat is om competent materiaal te schrijven zonder teveel als imitatie over te komen. Het antwoord is eenvoudig: jazeker. Natuurlijk spuiten de Purple en Rainbow invloeden er aan alle kanten uit, maar de songs zijn bovengemiddeld overtuigend. Het vlotte Black Rose is bijvoorbeeld een heerlijk nummer, maar het langzame en dreigende Under Your Skin luistert ook lekker weg met een zeer overtuigende Doogie White. Tijdens de ballad Don Nott Let Me Bleed laat Turner horen nog steeds over een setje prima stembanden te beschikken. Dit nummer gaat overigens wat meer naar de Deep Purple sound van de jaren tachtig en negentig. Ben je een Purple of Rainbow adept, dan kun je veel plezier beleven aan Reignition. Het is misschien niet de meest originele release ooit, maar het songmateriaal en de uitvoering maken dat zeker goed.