Horrisonous - A Culinary Cacophony

Horrisonous - A Culinary Cacophony

Label : Memento Mori | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken, maar je zou kunnen denken dat Horrisonous een voortzetting is van Backyard Mortuary. Laatstgenoemde stopte in 2014 en Horrisonous begon in 2015. Drie van de vijf bandleden waren ook actief in Backyard Mortuary. Het zijn sowieso vrij actieve tegenvoeters want we vinden ze ook terug in bands als Illimitable Dolor, The Slow Death, Nazxul, Pestilential Shadows of Golgothan Remains om er slechts een paar te noemen.

In 2016 bracht de band in eigen beheer de EP The Plague Doctors uit waarop vijf eigen composities en een cover van Autopsy staan. Iets later brengen ze digitaal nog twee covers uit die tijdens dezelfde sessie zijn opgenomen. Hier gaat het om songs van Asphyx en Celtic Frost. Nu ik die namen ook genoemd heb, krijg je al een aardig beeld welke stijl death metal Horrisonous speelt. Denk daarbij ook nog aan Incantation en Bolt Thrower en je weet dat dit vijftal grossiert in authentieke death metal. Daarbij hebben ze oog voor variatie in tempo, toffe melodielijnen maar bovenal vette riffs. Zoals je begrijpt komen deze elementen ook aan de orde op dit eerste volledige album. De titel van het album geeft goed weer waar de teksten over gaan, althans dat vermoed ik als ik naar titels van songs kijk als Perpetual Mincing, Crispy Chunks Of The Obese, Nourishment Through Excrement of The Number Of The Feast. Daaruit blijkt dat Horrisonous over de nodige humor beschikt. De muziek nemen ze echter heel serieus want A Culinary Cacophony is dik in orde en zal de liefhebber van OSDM zeker aanspreken.