Hollow - Between Eternities Of Darkness

Hollow - Between Eternities Of Darkness

Label : Rockshots Music | Archiveer onder prog / sympho metal

Leon : Ongeveer twintig jaar geleden kwam het album Architects Of The Mind uit van de Zweedse groep Hollow waarna de band vervolgens opdoekte. Tot eind vorig jaar, toen kwam daar ineens het nieuwe album Between Eternities Of Darkness. Er was echter wel wat veranderd in de line-up van de band, deze bestaat namelijk enkel nog maar uit zanger/gitarist Andreas Stoltz en drummer Stalder Zantos! Ik ken het eerdere werk van de band niet maar na het luisteren van Between Eternities Of Darkness moet ik eerlijk zeggen dat de band voor mij geen comeback had hoeven te maken.

De muziek bestaat voornamelijk uit redelijk generieke power metal met een symfonisch progressief sausje, niet echt iets waar ik warm van word. Het is overigens niet zo dat ik het echt een slecht album vind maar het is allemaal zo doorsnee en onorigineel dat ik er niet zoveel mee kan. Instrumentaal is het allemaal best wel okay, er zijn weinig indrukwekkende gitaar of drumpartijen te vinden maar het klinkt wel redelijk. De mix is misschien wat rommelig in de lage frequenties maar is verder prima. En dan de zang, in lijn met de rest van mijn kritiek is ook dit wel aardig. Stoltz zingt gewoon zuiver maar heeft geen prettige stem om naar te luisteren, deze klinkt namelijk kil en geknepen. Ook zijn de zang melodieën weinig memorabel, evenals de instrumentale partijen.

Hollow is de naam van de band maar wat mij betreft is het ook een goede omschrijving voor de muziek. Hol, weinig inhoud. De muziek die de band maakt is simpelweg niet bijzonder genoeg om op te vallen tussen al die andere middelmatige metal bands. Helaas dus geen goede score voor het album Between Eternities Of Darkness, die ik snel weer hoop te vergeten.