Altitudes & Attitude - Get It Out

Altitudes & Attitude - Get It Out

Label : Megaforce Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Altitudes & Attitude is het samenwerkingsverband tussen de bassisten Frank Bello (Anthrax) en Dave Ellefson (Megadeth), die met deze ‘Get It Out’ hun full-length debuut-album uitbrengen na een vijftal jaren geleden al een EP te hebben uitgebracht. Deze EP is echter totaal aan me voorbij gegaan, maar op basis van hetgeen men op dit nieuwe plaatje laten horen hoef ik daar niet echt rouwig om te zijn. Niet dat het song materiaal dat men hier presenteert slecht te noemen is, maar echt bijzonder veel indruk maken doet het nu ook weer niet moet ik eerlijk bekennen

Diegenen die verwachten dat je op deze ‘Get It Out’ heavy metal en thrash metal te horen gaat krijgen in de lijn van de bands van beide heren komt bedrogen uit, want men zoekt zijn heil meer in de alternatieve metal hoek. Eigenlijk ook wel logisch, want als je geen onderscheidende muziek maakt ten opzichte van je eigen band heeft het geen zin om een andere band of project te beginnen. Naast Frank Bello, die ook de vocalen voor zijn rekening neemt, en Dave Ellefson zijn er nog wel een aantal prominente muzikanten op deze plaat te vinden die een bijdrage hebben geleverd, want met Ace Frehley, Nita Strauss en Gus G. heb je toch wel een aantal gevestigde namen te pakken. Die kunnen echter niet voorkomen dat het aanwezige song materiaal te weinig sprankelt en eigenlijk nergens de middelmaat ontstijgt.

Natuurlijk wordt een en ander muzikaal perfect neergezet, maar ondergetekende wordt alleen echt wakker geschud als titelnummer ‘Get It Out’, ‘Out Here’ en ‘Cold’ voorbij komen en dat is wel een beetje weinig voor een album met dertien nummers. Ik moet echter wel aangeven dat ik niet echt tot de doelgroep behoor en waarschijnlijk zullen de mensen die de alternatieve metal een warm hart toedragen dit wel een stukje beter weten te waarderen. Het aanwezige song materiaal luistert best lekker weg, maar biedt mij gewoonweg te weinig om ‘Get It Out’ als een echt goede plaat te bestempelen. Een redelijke plaat, laten we het daar op houden!