The Three Tremors - The Three Tremors

The Three Tremors - The Three Tremors

Label : Steel Cartel Records | Archiveer onder heavy / power metal

Vera : USA heerst en stort maar liefst een nieuw album met drie van de meest eminente vocalisten van dit continent over ons heen met de release van een debuutalbum van The Three Tremors. Sean Peck – de bezieler van heavy metal band Cage, frontman bij Denner/Shermann en ook actief in Death Dealer - is hier de initiatiefnemer en schrijver van de songs op het debuutalbum van The Three Tremors. Hij wist Tim ‘Ripper’ Owens (ex-Judas Priest, ex-Iced Earth en Dio Disciples) en Harry ‘The Tyrant’ Conklin (Jag Panzer, Satan’s Host, Titan Force) te overtuigen om een nieuw conglomeraat te vormen dat pure heavy metal met hoge vocalen eer aan zou doen. Dan denken we al meteen aan Agent Steel en Mercyful Fate natuurlijk. Niets mis met die aanpak en het is dan ook een heel herkenbaar album voor jaren tachtig metal freaks geworden.

Men wist een complete band te vormen met gitaristen Dave ‘Conan’ Garcia en Casey ‘The Sentinel’ Trask terwijl de ritmesectie bestaat uit bassist Alex Pickard en drummer Sean Elg. Hoewel we soms met drie zangers in de hogere regionen een overkill aan gillende, hoge vocalen te verwerken krijgen is dit best een uitgebalanceerd album, dat pure heavy metal combineert met een vleugje episch genoegen (meer doomachtige songs waar de erfenis van Dio in doorschijnt zoals ‘When The Last Screams Fade’ en het galopperende ‘Speed To Burn’), Judas Priest om de hoek komt kijken tijdens ‘King Of The Monsters’ en men gelukkig ook beklijvende warme zang hanteert in songs als het van scheurende gitaren voorziene ‘Sonic Suicide’ en ‘Fly Or Die’. Enige strijdvaardige geladenheid à la Manowar wordt dan weer gemanifesteerd in ‘Lust Of The Blade’, onze favoriet. Puik voorzien van ordentelijk gitaarwerk is dit debuut best een ode aan vervlogen pure heavy metal tijden, met zangers die van wanten weten. De essentie van traditionele heavy metal wordt in ere gehouden, ook al zijn we niet bij elke song overtuigd.