Insanity Alert - 666-Pack

Insanity Alert - 666-Pack

Label : Season Of Mist | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : Met ‘666-Pack’ zijn we inmiddels bij het derde studio album van de Oostenrijkse/Dutch crossover thrashers Insanity Alert aangekomen. De band rondom de Rotterdamse zanger Heavy Kevy (sommigen misschien wel bekend als Kevin Aper van de punkrockband The Apers) tekende eind 2017 een deal bij Season of Mist voor de re-release van het zelfgetitelde Insanity Alert debuut album uit 2012 en de release van het nieuwe album ‘666-Pack’, en is daarmee ondergebracht bij een van de grotere metal labels die de scene rijk is. En dat is zeker niet geheel onverdiend afgaande op het materiaal wat de mannen hier presenteren.

‘666-Pack’ bevat 21 energieke crossover thrash metal tracks met een totale speelduur van net geen 33 minuten. Korte tracks worden afgewisseld met nog kortere tracks met aanstekelijke thrash metal voorzien van de nodige humor met thema’s als blowen, bier zuipen en moshen. Tracks als opener ‘Thirstkiller’, ‘No Mosh, No Brain’, ‘I Come / I Fuck Shit Up / I Leave’ of ‘Two Joints’ zullen ongetwijfeld de voetjes van de vloer doen krijgen in de moshpit bij Insanity Alert. Maar ook nummers als ‘Saturday Grind Fever’, ‘Windmilli Vanilli’, ‘Stop….Slammertime’ of ‘The Ballad of Slayer’ geven ‘666-Pack’ een lekker luchtig karakter. De heren van Insanity Alert begrijpen in ieder geval hoe je een feestje moet bouwen, al zullen ze het één en ander bij bands als Municipal Waste en Toxic Holocaust hebben afgekeken, die eenzelfde concept hanteren. Desalniettemin is ‘666-Pack’ een sterk staaltje crossover thrash metal waarmee Insanity Alert een fantastisch visitekaartje afgeeft. Wanneer je Suicidal Tendencies, D.R.I., S.O.D. of eerder genoemde bands kunt waarderen, dan kun je met ‘666-Pack’ eigenlijk niet misgrijpen! Mosh Mosh Mosh!