Carnal Forge - Gun To Mouth Salvation

Carnal Forge - Gun To Mouth Salvation

Label : Vicisolum Productions | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : De Zweedse thrashers Carnal Forge melden zich na twaalf jaar zonder studioalbum weer terug aan het metalfront met hun zevende album ‘Gun To Mouth Salvation’. Na een hiatus van drie jaar kwam de band in 2013 weer bij elkaar, aangevoerd door gitarist en bandoprichter Jari Kuusisto, samen met zijn broer Petri Kuusisto op gitaar, bassist Lars Lindén en nieuwe drummer Lawrence Dinamarca (Loch Vostok, Nightrage). Sindsdien verscheen enkel de 2-track single ‘When All Else Fails’ en werd er achter de schermen gewerkt aan een opvolger voor het in 2007 via Candlelight Records verschenen album ‘Testify For My Victims’. Met nieuwe zanger Tommie Wahlberg nam Carnal Forge het nieuwe album ‘Gun To Mouth Salvation’ op en is de band weer helemaal terug van weggeweest.

Op ‘Gun To Mouth Salvation’ krijgen we elf nieuwe thrash metal tracks voorgeschoteld geserveerd met een vleugje melodieuze death metal er door heen. Agressieve thrash metal riffs voorzien van pakkende grooves, melodieus gitaarwerk en een zanger met een dikke strot zijn de hoofdingrediënten op ‘Gun To Mouth Salvation’ en de band weet gedurende zesenveertig minuten zonder meer te overtuigen. Na twaalf jaar werd het ook wel weer eens tijd, en de heren stellen dan ook geen moment teleur. Opgenomen en gemixed werd het album in de eigen SoundPeaQ Studio van Petri Kuusisto, waarna oud gitarist Dino Medanhodzic het album in zijn Radionika Studio van een krachtig klinkende master voorzag. Het momentum dat Carnal Forge tussen het jaar 2000 en 2004 had, toen het vier albums achter elkaar bij Century Media uitbracht, is ligt natuurlijk ver achter ons, maar er zullen nog genoeg mensen deze Zweedse thrash metal band een warm hart toe dragen. Voor diegene en voor nieuwe fans die bijvoorbeeld ook van The Haunted of Darkane houden is ‘Gun To Mouth Salvation’ een fijn album om naar uit te kijken wanneer deze op 25 januari via het relatief kleine label ViciSolum Productions wordt uitgebracht. Wat mij betreft een geslaagde return van deze oudgedienden uit Zweden.