Dekonstruktor - Eating The Universe

Dekonstruktor - Eating The Universe

Label : Visceral Circuitry Records | Archiveer onder doom metal

Release type: Re-release

Berto : Iemand depressief toevallig? Blader dan maar verder, want het album ‘Eating The Universe’ van het Russische Dekonstruktor zuigt mogelijk het laatste restje levenslust uit je donder. En dat voor de tweede maal, want dit album betreft een re-release. Het origineel zag reeds in 2014 het daglicht, bij wijze van spreke dan, want de muziek klinkt alsof die volledig in het duister is geschreven en opgenomen. De naargeestige sfeer die de nummers oproepen valt wat rauw op je dak als je net uit de positieve vibes van Kerst bent gestapt, maar muziek moet een indruk achter laten en dat doet ‘Eating The Universe’ wel degelijk. Dekonstruktor speelt doom metal van de traagste soort en met een minimale instrumentatie, zeer laag gestemd en vervormd, dus het is geen makkelijke kost. Maar het is wel uitdagende muziek, want de band experimenteert er ook op los met bepaalde songstructuren. Als je bepaalde referenties nodig hebt, dan kan je denken aan Godflesh en Electric Wizard. De songs hebben een lange, trage opbouw zoals dat hoort in dit genre, maar de de laatste twee minuten van het titelnummer zijn van een zekere schoonheid. Dus als je van muziek houdt die je uitdaagt, als je niet wars bent van enige experimenten en je geest open staat voor wat buitenaardse geluiden, dan moet je ‘Eating The Universe’ zeker gaan beluisteren. Dit is typisch een album dat conflicterende gedachten oproept. Eerste basale reactie is ’what the fuck is this?’ maar vervolgens wordt je wakker uit een bepaalde roes en blijkt dat he volledige album op repeat een keer of vijf hebt beluisterd. Succes dus.

Meer informatie