666 Shades Of Shit - Whoracle Of Blasfemales

Label : Rotten Roll Rex | Archiveer onder death metal / grindcore

Bart M. : Toen ik vernam dat 666 Shades Of Shit een nieuw album aan het maken was werd ik aan de ene kant nieuwsgierig, want hoe zouden ze de ludieke maar ernstig zware stijl die ze op 'Bitchagram' (2016) hadden neergezet doortrekken? En aan de andere kant toch weer niet, want ja, met een heel degelijk en stevig album achter de kiezen was het ook wel duidelijk wat we verder konden verwachten. Ik keek daarom erg uit naar de release van 'Whoracle Of Blasfemales', het tweede album van dit Tilburgse goregrind kwartet.

Ik werd niet teleurgesteld. Het is een beetje een dubbel album omdat als je de titels van de nummers bekijkt ('Flying Fetus', 'Shite Beyond Shit' en 'Full Metal Faggot' bijvoorbeeld) je weet dat de band het allemaal niet al te serieus neemt en ze een ongezond gevoel voor humor hanteren. Maar als je dan door dit soort fratsen heen luistert en de dikke, vieze, sonische brij in je gezicht laat klappen dan merk je dat er wel degelijk een grote mate van ernst is toegevoegd: naast de kenmerkende, onverstaanbare vocals (als je houdt van het geluid van speenvarkens die gekruisigd worden dan ben je hier aan het juiste adres) vallen er na een aantal keren luisteren ook erg vernuftige riffs te ontwaren en is het niet altijd makkelijk te beslissen of we naar snelle death metal of hele groezelige thrash aan het luisteren zijn.

'Whoracle Of Blasfemales' gaat door waar 'Bitchagram' stopte en doet er nog een schepje bovenop wat creativiteit, snelheid en ronduit goorte betreft. Als je van gore houdt dan mag dit album niet ontbreken in je verzameling!