Jerome Mazza - Outlaw Son

Jerome Mazza - Outlaw Son

Label : Escape Music | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Toeval of niet, maar vorig jaar eindigde het laatste solo album ‘Black Butterfly’ van voormalig Kansas zanger Steve Walsh op nummer 1 in mijn jaarlijstje. De link met dit album is zanger Jerome Mazza. Walsh vroeg Mazza een aantal nummers in te zingen. De voormalig Angelica zanger maakte grote indruk met zijn bereik en gelijkenis met de stem van Walsh. Een mooi begin van een rentree. Nu is er een solo album van Mazza, getiteld ‘Outlaw Son’. Voor dit album werd Mazza in de rug gesteund door gitarist/componist Tommy Denander. In het AOR en melodieuze rockwereldje is deze Zweed een graag geziene gast. ‘Outlaw Son’ draagt zeker de stempel van Denander als je naar de keyboard en gitaarpartijen en composities luistert. Een andere bekende naam die een bijdrage levert is FM zanger Steve Overland. Hij verzorgt de achtergrondvocalen en zingt een duet met Mazza op ‘Streets On Fire’. En.. wat een geweldige plaat is ‘Outlaw Son’ geworden. Dertien nummers lang is het genieten van muzikaal vakmanschap. Gelukkig staat dit vakmanschap in dienst van het ‘liedje’. In de meeste gevallen is een album met dertien nummers onderhavig aan wat mindere tracks. Maar ‘Outlaw Son’ is te kort. Muzikaal klinkt Survivor in zijn hoogtijdagen nog het meest door. Al is het gitaarwerk wel wat pittiger. Lang niet slecht voor een achtenvijftig jaar oude zanger die, jammer genoeg, uit de spotlights bleef tot nu toe. Emile Ratelband wil erg graag twintig jaar jonger worden, maar deze jaren kunnen we beter aftrekken bij Mazza. Dan kunnen we nog extra lang genieten van zijn vakmanschap. Oh ja, nog een overeenkomst met het album ‘Black Butterfly’ van Steve Walsh; album van het Jaar!