Volbeat - Let’s Boogie – Live At The Telia Parken

Label : Universal Music Group | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : Op 26 augustus 2017 – ja, inderdaad, alweer anderhalf jaar geleden – had Volbeat de eer om als eerste Deense band ooit het grote Telia Parken in de Deense hoofdstad uit te verkopen. Het ging daarbij om het grootste rockconcert ooit in Denemarken, met een kleine 50.000 bezoekers. Waarom het zo lang heeft geduurd is me een raadsel, maar nu verschijnt dus alsnog de registratie van dat optreden: op twee CD’s krijg je 26 songs om je oren die de fans natuurlijk allemaal van binnen en van buiten kennen.

Leuk om te horen dat Michael Poulsen zijn verhaaltje na ‘Radio Girl’ start in het Deens en vervolgens over gaat in het Engels, omdat hij zich bewust is van het feit dat er veel niet-Denen aanwezig zijn (al zal hij verderop nog vaker in het Deens wat vertellen). En als dan vervolgd wordt met ‘Lola Montez’ hoor je de massa uit hun dak gaan. Nice. Ik kan verder vrij kort zijn over deze dubbelaar. Het geluid is prachtig: hartstikke heavy en lekker helder. Vooral de drums van Jon Larsen vind ik mooi klinken in de eindmix. De band is in topvorm en de setlist helemaal in orde. Er komen nog enkele celebs op het podium om de band te assisteren: zo horen we Mille van Kreator in ‘7 Shots’, niemand minder dan Barney van Napalm Death in ‘Evelyn’ (heerlijk!!, meteen het vetste nummer van dit album), mag Lars Ulrich als beroemde Deen (Prince Of Denmark, hahaha) lekker mee trommelen in ‘Enter Sandman’ (uiteraard) maar ook in ‘Guitar Gangstars And Cadillac Blood’ en horen we Danko Jones zingen in ‘Black Rose’. De mij onbekende Deense bokser Mikkel Kessler komt nog opdraven in ‘A Warrior’s Call’ wat machtig wordt neergezet. Tja, fans weten genoeg en rennen naar de shop om dit album te kopen. O sorry, dat is wel heel jaren 80….Fans weten genoeg en kopen het album digitaal via ITunes. Of luisteren het via Spotify.

Meer informatie