Def Leppard - The Story So Far... The Best Of

Label : Universal Music Group | Archiveer onder hardrock / aor

Richard V. : Def Leppard is een van de bands die om de paar jaar een nieuwe verzamelaar uitbrengen. Ook Kiss en Aerosmith hebben daar een handje van terwijl andere giganten uit het genre zoals Metallica en AC/DC dat niet doen. Het argument is dat ze voor elke generatie een verzamelaar willen maken. Flauwekul natuurlijk, want een verzamelaar is makkelijk cashen. Om de compilatie nog enigszins aantrekkelijk te maken voor de fans die alle albums al in de kast hebben, voegt men meestal een of twee nieuwe nummers toe. Vaak zijn dat nummers die bij het laatste studioalbum de finale selectie niet hebben gehaald.

Def Leppard komt voor deze verzamelaar op de proppen met een cover van Depeche Mode’s ‘Personal Jesus’ en een remix van ‘Rock On’. De vinyl kopers krijgen nog een bonus in de vorm van het nummer ‘We All Need Christmas.’ De cover van Depeche Mode klinkt nogal anders dan de nummers die Def Leppard zelf componeert. Uw recensent is dan ook niet overtuigd dat deze uitvoering in de smaak gaat vallen bij de fanschare. ‘The Story So Far’ staat verder bomvol met hits zoals ‘Photograph’, ‘Animal’, ‘Pour Some Sugar On Me’, ‘Love Bites’, ‘Rocket’ en ‘Promises’. Het is opvallend hoe goed de nummers van de albums die door Mutt Lange werden geproduceerd vandaag de dag nog klinken. We zijn dik dertig jaar verder en de productie staat nog steeds als een huis. Als we deze verzamelaar naast eerdere verzamelaars leggen (‘Vault’, ‘Best Of’ en ‘Rock Of Ages’) zien we logischerwijs een enorme overlap in tracks. Het is gelukkig geen 100% kopie want de band heeft alle drie bonusnummers van het livealbum ‘Mirrorball’ namelijk ‘Undefeated’, ‘It’s All About Believing’ en ‘Kings Of The World’ toegevoegd. Dat is wel zo fijn.

Deze verzamelaar is een prima start voor hen die nog niets van Def Leppard in huis hebben en wel gecharmeerd zijn van de gelikte sound van de band. Fans van de band hebben vrijwel al het materiaal al in huis en kunnen deze plaat overslaan.

Disc 1:
01. Animal (Remastered 2017) (4:04)
02. Photograph (4:07)