Demonbreed - Hunting Heretics

Demonbreed - Hunting Heretics

Label : Testimony Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Mini-CD

Dennis : ‘Hunting Heretics’ is het nieuwe mini album van de Duitse old school death metal veteranen van Demonbreed, die hiermee een vervolg geven aan hun debuutalbum ‘Where Gods Come To Die’ uit 2016. De band werd een jaar daarvoor opgericht door leden van het ter ziele gegane Lay Down Rotten en (het nog steeds actieve) Milking The Goatmachine, twee bands die hun sporen reeds dik verdiend hebben in de Duitse death metal scene.

Met ‘Hunting Heretics’ krijgen we vijf nieuwe old school death metal tracks voorgeschoteld met als centraal thema de Inquisitie en de vervolging van ketters. Zoals op het debuutalbum is het hier ook weer Zweeds geschoolde death metal wat de klok slaat. Geïnspireerd door bands als Edge of Sanity, Entombed, Grave en Dismember, maar ook Bolt Thrower, vliegende de zompig groovende HM2 gitaarriffs en rollende bassdrums je om de oren. Goed opgebouwde nummers met voldoende variatie zorgen bij Demonbreed voor de ultieme headbang experience. De band weet groovende midtempo riffs met snelle death metal stampers te combineren en door middel van ouderwets dreigende death metal solos de nummers van een herkenbare melodie te voorzien.

Inmiddels is Demonbreed een graag geziene gast op verschillende death metal festivals in hun thuisland en met het materiaal op ‘Hunting Heretics’ zullen de heren het publiek niet alleen in de eerste rijen aan het headbangen gaan krijgen. De nummers zitten vakkundig in elkaar, zijn goed uitgevoerd en uiterst doeltreffend, de originaliteitsprijs zullen de heren hiermee niet gaan winnen, maar dat zal niet het doel geweest zijn van Demonbreed. Old school death metal fans zullen met deze release ongetwijfeld uit de voeten kunnen.