Dragony - Masters Of The Multiverse

Dragony - Masters Of The Multiverse

Label : Limb Music | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Het vorige album van Dragony heb ik niet al te zachtzinnige bewoordingen afgeserveerd als een saai en uitgekauwd power metal kunstje. Nu ik wist dat ik de nieuwe plaat moest gaan reviewen heb ik ‘Shadowplay’ nog eens terug geluisterd en raad eens? Van die woorden neem ik niks terug. Met het nieuwe album ‘Masters Of The Multiverse’ met bijbehorende artwork lijken de Oostenrijkers het op een Gloryhammertje te gaan gooien. En ook hier slaan ze mijns inziens de plank weer keurig mis.

Het hele feest begint met ‘Flame Of Tar Valon’ met iets te goedkope keyboard orkesten, een veel te standaard gitaarriff en de ronduit krachteloze vocalen van Siegfried. Single ‘If It Bleeds We Can Kill It’ opent wat elektro-pop achtig, waarna het zich in ontwikkeld in een soort matige Battle Beast rip-off. ‘Grey Wardens’ kent dan wel een paar interessante zanglijnen, maar echt spannend wordt het hier ook niet. Het is pas op nummer zes dat ik voor het eerst echt onder de indruk ben van een nummer wat Dragony heeft gemaakt, op ‘Angels On Neon Wings’ gebruikt de band wat interessante tempowisselingen en op de rustigere passages zitten een aantal leuke inventieve loopjes. De rest van het album wordt gekenmerkt door meer van hetzelfde waar we ten tijde van ‘Shadowplay’ eigenlijk al vijftien jaar verzadigd mee waren. Interessant is wel dat het album afsluit met een cover van ‘The Touch’ van Stan Bush, een nummer wat was gemaakt voor de animatiefilm The Transformers uit 1986, iets wat thematisch natuurlijk goed bij dit album past.

Het is weer allemaal te braaf, te afgezaagd en te slapjes. Op ‘Angels On Neon Wings’ en misschien ‘Grey Wardens’ na staat er helemaal niets opzienbarends en laat staan origineels op dit album. Dus ook ‘Masters Of The Multiverse’ is niet mijn portaal naar Dragony fan zijn. Nee, ik trek wel weer een klassiekertje van een van de power metal grootheden van vroegâh uit de kast.