Gotthard - Defrosted 2

Gotthard - Defrosted 2

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Het akoestische live-album ‘Defrosted’ van de Zwitserse band Gotthard dateerde al weer van het jaar 1997 en liet horen dat goede nummers ook in een akoestische setting moeiteloos overeind blijven. Nu, zo’n een-en-twintig jaar later verschijnt dan het tweede deel, heel toepasselijk ‘Defrosted 2’ genaamd, met hierop een twee-en-twintigtal live-nummers die opgenomen zijn tijdens de ‘Defrosted’ toer in maart van dit jaar. Het overgrote gedeelte van het materiaal wat er op deze twee schijfjes te vinden is, is afkomstig van de albums waarop zanger Nic Maeder te horen was en ik moet zeggen dat hij vocaal behoorlijk goed op dreef is. Tijdens de wat oudere Gotthard nummers zoals ‘Mountain Mama’, ‘Heaven’ en ‘Anytime Anywhere’ mis ik de veel te vroeg overleden zanger Steve Lee wel, maar het dient te worden gezegd dat Nic hier ook wel een goede vocale invulling levert.

Naast de twee-en-twintig live-nummers is er ook een nieuwe studio nummer op het album gezet, zijnde het in samenwerking met Status Quo frontman Francis Rossi geschreven ‘Bye Bye Caroline’, dat als eerste single uitgebracht zal worden. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van dit nummer en ik hoop dat Gotthard in staat zal zijn om voor het in de toekomst te verschijnen nieuwe materiaal een stuk sterker voor de dag te gaan komen. De akoestische versie van de ballad ‘What I Wouldn’t Give’ bevalt me dan weer veel beter en deze track vormt dan ook een mooie afsluiting van een toch wel zeer geslaagde akoestische live-registratie. Ik besef me terdege dat niet iedereen zit te wachten op twee volledige CDs met akoestisch materiaal, maar de echte liefhebbers zullen hier uitstekend mee uit de voeten kunnen.

Meer informatie