Buckets Rebel Heart - 20 Good Summers

Buckets Rebel Heart - 20 Good Summers

Label : Pride And Joy | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Dave Colwell is een ervaren gitarist die in zijn carrière onder ander deel uitmaakte van Bad Company en Humble Pie. Met ’20 Good Summers’ brengt Colwell nu zijn tweede solo album op de markt. In 2010 bracht hij ‘Guitars, Beers and Tears’ uit. In samenwerking met een andere ervaren rot, drummer Paul Edwards, ligt nu ’20 Good Summers’ klaar voor de liefhebber van Classic Rock. Als zanger heeft Colwell een jonge hond gestrikt, te weten Adam Barron, gewezen finalist van The Voice UK. Voormalig Quireboys bassist Dave Boyce maakt de band compleet.

Het songmateriaal is gevarieerd, van vlotte tracks als ’20 Good Summers‘ en ‘The Bridge’ tot een mooie ballad als ‘Rebel Heart’. Laatstgenoemde nummer krijgt extra meerwaarde door de fraaie achtergrondzang, meeslepend Hammond orgeltje en een puike vocale prestatie van Barron. Het hele album straalt ervaring, kundigheid en plezier uit. Luister maar eens naar het ruige ‘Whiskeyland’, vooral live zal dit nummer genieten zijn, inclusief een lekker piepend solootje van Colwell. Op ‘Radio State Of Mind’ komt Georgia Satellites zanger Rick Richards nog even zijn steentje bijdragen, wat leidt tot een echte ‘freeway, top down’ song. Dave Colwell heeft een prima album afgeleverd met ’20 Good Summers’. Dit is een band die live volgens mij nog beter uit de verf komt, dus dat belooft wat als de band op tour gaat. Een band als Thunder zou een perfecte reisgenoot zijn, ook daar heeft Buckets Rebel Heart zeker raakvlakken mee. Al met al, knap werk!