Cattle Decapitation - Medium Rarities

Cattle Decapitation - Medium Rarities

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Patrick : Zo’n tien jaar geleden bedacht Cattle Decapitation frontman Ryan Davis dat het wel eens een aardig idee kon zijn allerlei niet uitgebrachte tracks en bonus nummers bij elkaar te harken en die op een album uit te brengen. Het kwam er destijds niet van omdat een nummer dat als bonus track op de Japanse versie van ‘To Serve Man’ zou verschijnen (‘Rotting Children For Remote Viewing’), maar daar nooit op beland is, spoorloos bleek. De bandleden hadden het zelfs niet meer en dus werd het project in de ijskast gezet. Tot iemand bij Metal Blade de track ergens diep uit de archieven vandaan wist te halen. Er werd een smakelijke album cover aan toegevoegd en daar is ‘Medium Rarities’ dan.

Het album opent met de tracks die oorspronkelijk uit zijn gegeven op de seven inch (7”) die gezamenlijk met Caninus (inderdaad, de grind band met twee pitbull terriërs als vocalisten) werd uitgegeven in 2005. Daarnaast tref je de zoekgewaande track ‘Rotting Children For Remote Viewing’ aan en zes tracks van een niet eerder uitgebrachte pre-Human Jerky (1999) demo, waarop Ryan Davis, naast zijn gebruikelijke gebulder, ook op gitaar terug te vinden is. Aangevuld met diverse bonus tracks (bijvoorbeeld ‘World Full Of Idiots’ van ’Karma.Bloody.Karma', ‘An Exposition of Insides’ van ‘Monolith Of Inhumanity’ en ‘Cannibalistic Invasivorism’ en ‘No Light and No Life’ van ‘The Anthropocene Extinction’ ) maakt het geheel een fraai overzicht van allerhande extra tracks van de band. Dat je daarbij tot halverwege het album geen track tegenkomt met een speelduur van meer dan twee minuten, mag de pret allemaal niet drukken.

Medium Rarities’ komt zowel in Europa als in de VS in allerlei verschillende, gelimiteerde varianten uit op vinyl en op cd. De liefhebbers hebben zich ongetwijfeld op de beperkte aantal lp’s gestort, want dat dit album een leuk overzicht is van allerlei tracks die je slechts hier en daar sporadisch tegenkwam, is buiten kijf en daarmee is ‘Medium Rarities’ absoluut verplichte kost voor de liefhebbers van Cattle Decapitation.

Medium Rarities:
1. Birth. Cancer. Death.
2. No Future