Sodom - Partisan

Sodom - Partisan

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Mini-CD

Nima : Het was wel even schrikken toen Sodom-boegbeeld Tom Angelripper eerder dit jaar aankondigde afscheid te hebben genomen van zowel drummer Makka (die acht jaar in de band zat) en vooral gitarist Bernemann, die voor tweeëntwintig jaar samen met Angelripper bepalend was voor het Sodom-geluid. Die angst veranderde al snel in enthousiasme toen bekend werd gemaakt dat gitarist Frank Blackfire, die ook te horen was op klassiekers zoals onder andere ‘Persecution Mania’ en ‘Agent Orange’ Bernemann’s plek zou innemen. Met drumbeest Stefan ‘Husky’ Hüskens (o.a. Desaster, Asphyx) en tweede gitarist Yorck Segatz (Beyondition) was de bezetting compleet, die werd gepresenteerd op het Duitse Rock Hard Festival.

In de nieuwe bezetting werkt men al hard aan de volgende studioplaat, maar als opwarmer krijgen we nu deze EP. Met het titelnummer hebben we een gloednieuwe song die al meteen een knallende, typische Sodom-thrasher is en een combinatie van klassieke Sodom en latere albums zoals ‘Code Red’ en ‘M-16’. Met ‘Conflagration’ krijgen we nog een nieuw nummer die net een tikkie ouderwetser en sneller is dan ‘Partisan’ en heel erg de sound en de sfeer ademt van de dagen van weleer. Godverdomme, als de rest van de nieuwe plaat in dezelfde lijn is als deze twee, dan hebben we bij voorbaat al een nieuwe klassieker. Tot slot bevat deze EP een live-versie van ‘Tired & Red’ (van ‘Agent Orange’) van de band’s eerdergenoemde show op het Rock Hard Festival. De kracht, de energie, en het enthousiasme die deze uitvoering uitstraalt is het bewijs dat Sodom aan een tweede jeugd is begonnen en sterker is dan ooit (en dat zegt iets!). Ik kijk in ieder geval al reikhalzend uit naar de volgende langspeler. Maar tot het zover is kunnen we genieten van deze EP, die zowel op CD als op 10” vinyl en uiteraard ook digitaal beschikbaar zal zijn. De digitale kopers worden zelfs beloond met een live-versie (van hetzelfde Rock Hard-optreden) van ‘One Step Over The Line’, van ‘Tapping The Vein’. Oh ja, mocht het u zijn ontgaan de band is vanaf eind deze maand live te bewonderen met Exodus, Death Angel en Suicidal Angels.

Meer informatie