Artillery - The Face Of Fear

Artillery - The Face Of Fear

Label : Metal Blade | Archiveer onder speed / thrash metal

Sjak : De Deense thrash metal formatie Artillery werd reeds opgericht in 1982 en zo’n zesendertig jaar later zijn ze nog steeds springlevend en toont het het nieuwe album ‘The Face Of Fear’ duidelijk aan dat ze de concurrentiestrijd met de nieuwe generatie thrash bands moeiteloos aan kunnen gaan. Natuurlijk hebben ze in hun lange carrière een paar moeilijke momenten gehad, maar die zijn ze steeds te boven gekomen en na hun tweede “reünie” in het jaar 2009 brengt men weer regelmatig lekkere albums op de markt en deze ‘The Face Of Fear’ is daar geen uitzondering op.

Voorganger ‘Penalty By Perception’ beviel me al prima en die lijn wordt op deze nieuwe plaat moeiteloos doorgetrokken. Het song materiaal klinkt erg volwassen, de heerlijke riffs van het duo Michael en Morten Strützer vliegen je om de oren en zanger Michael Bastholm Dahl is verantwoordelijk voor de sterke vocale bijdrage op het album. Met name nummers als titelnummer ‘The Face Of Fear’, ‘Crossroads To Conspiracy’ en ‘Through The Ages Of Atrocity’ klinken indrukwekkend en zorgen er voor dat je nekspieren optimaal getraind worden. Ook de twee opnieuw opgenomen nummers (‘Mind Of No Return’ van de uit 1982 stammende demo ‘We Are The Dead’ en ‘Doctor Evil’ die op het album ‘Legions’ uit 2013 te vinden was) klinken beter als de originele versies en zorgen dus echt wel voor een meerwaarde op dit album. Producer Soren Andersen heeft voor een uitstekend geluid gezorgd en dus is er geen enkele reden te bedenken waarom de thrash metal liefhebbers dit album niet aan zouden moeten schaffen. Complimenten derhalve voor de band die er wederom in geslaagd is om een uitermate fris klinkend en gewoonweg erg goed thrash album af te leveren.