Skull Pit - Skull Pit

Skull Pit - Skull Pit

Label : Metal Blade | Archiveer onder heavy / power metal

Dennis : Skull Pit is het nieuwe project rondom de nu in New York levende Turks/Duitse Exumer zanger Mem Von Stein en de Japanse bassist Tatsu Mikami van de stoner metal band Church of Misery. Al een aantal jaren onderhouden beide heren een vriendschap gebaseerd op wederzijds respect voor elkaars muziek en de gedeelde voorliefde voor de muziek van Motörhead en New Wave of British Heavy Metal bands en zo ontstond het idee om samen muziek te gaan maken. Tatsu Mikami schreef de negen nummers voor dit zelfgetitelde debuut album en Von Stein voegde daar in New York onder leiding van producer Brian 'Mitts' Daniels (ex-Madball) zijn rauwe punkachtige zanglijnen aan toe.

Muzikaal heeft Skull Pit vrijwel niets gemeen met de stoner metal van Church of Misery of de thrash metal van Exumer. In plaats daarvan brengen de heren een rauwe ongepolijste mix van metal, ouderwetse punk en rock n roll in het straatje van Motörhead en Venom. De energie en het enthousiasme spat van de aanstekelijke rock n roll songs af en als je van eerder genoemde bands houdt, is Skull Pit echt een leuke toevoeging aan je collectie. Origineel is Skull Pit niet, maar dat zal ook niet de insteek zijn geweest toen Mikami en Von Stein hier aan begonnen. Met de afsluitende cover track 'All The Lessons' van Rose Tatto brengt Skull Pit als laatste een sterk eerbetoon aan de Australische rock n roll outlaws, waarop de eerder genoemde oud-Madball gitarist ook nog op zang te horen is. Al met al een aardige release die vooral leuk is voor de liefhebbers.