Lucifer's Child - The Order

Lucifer's Child - The Order

Label : Agonia Records | Archiveer onder black metal

Koen S. : Wow! Wat een oorverdovende start van Lucifer’s Child op hun nieuwe plaat ‘The Order’! Op hun debuut ‘The Wiccan’ speelden deze Griekse mannen melodieuze en mid tempo black metal met progressieve elementen in een occulte sfeer. Hun typisch Helleense stijl hebben ze behouden op het nieuwe album, maar de storm is veel heviger dan op ‘The Wiccan’.

De agressie spat er van af en iedereen doet duchtig mee: zanger Marios keelt als een bezetene, drummer Nick Vell timmert zijn stokken volgens mij kapot en gitarist George Emmanuel tovert de ene solo na de andere uit z’n instrument, terwijl de snijdende riffs ons om de oren blijven vliegen. Af en toe wordt terug gegrepen naar het altijd geslaagde recept van Rotting Christ. Misschien ook logisch, want George speelt daar nu toch ook al zes jaar gitaar en deed ook de opnames van hun laatste album ‘Rituals’. Voor ‘The Order’ deed hij de opnames, het mixen en masteren in zijn eigen studio. Niet verwonderlijk, want eerder werkte hij ook mee aan albums van Acherontas, Nordor en Septicflesh. Alle nummers hebben een eigen gezicht. Opener ‘Viva Morte’ is een beuk op je gezicht van een houten knuppel, ‘Fall Of The Rebel Angels’ begint als een stevige thrash song, maar gaat over in een stampende black metal kraker, afsluiter ‘Siste Farvel’ is een kruising van een song van ‘Rituals’ en ‘Khronos’: na een lange rituele intro wordt dit een slepende trage boosaardige klomp duister metaal en zo heeft elk nummer zijn eigenheid.

‘The Order’ is alleszins beter dan het debuut. Muzikaal is de tandem George en Stathis (Nightfall) op de top van zijn kunnen en ook de productie en het songschrijven zijn van een hoger niveau. Het cover artwork is van de hand van Daniele Valeriani, die voorheen al covers tekende voor Dark Funeral en Mysticum.