Sylvaine - Atoms Aligned, Coming Undone

Sylvaine - Atoms Aligned, Coming Undone

Label : Season Of Mist | Archiveer onder post rock / post metal

Vera : Als je naar de dromerige muziek van de Noorse multi-instrumentalist Sylvaine luistert, lijkt ze wel in een andere wereld te vertoeven. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat we bij haar sessiemuzikanten Stéphane ‘Neige’ Paut in vier van de zes songs achter de drums vinden. Deze atmosferische post rock heeft namelijk heel wat weg van Alcest. Stephen Shepard drumt in de andere twee songs en het album werd weer in de Franse Drudenhaus studio opgenomen. De mastering was een Amerikaanse aangelegenheid door Jack Shirley.

Na de release van vorig album ’Wistful’ in mei 2016 speelde Sylvaine geselecteerde concerten, maar ze deed ook een tournee met Harakiri For The Sky en concerteerde zelfs in Oekraïne en Rusland. In de herfst van 2017 startten de opnamen van haar derde album ‘Atoms Aligned, Coming Undone’. In zes lange tracks bouwt de blonde artieste een zweverige, dromerige sfeer op met helder gitaarwerk en haar hoge, weemoedige stem. Het album heeft een laag tempo, maar acceleraties zijn ingebouwd in de lange tracks, waarbij ze ook dikwijls overgaat in zwartgeblakerde krijsstem. Wanneer je het album als een geheel beluistert, dan is het nogal veel van hetzelfde. Vooral tijdens ‘Worlds Collide’ dwaalt de aandacht af. Wie echter het vorige album goed vond en meer van dat wilt, kan ‘Atoms Aligned, Coming Undone’ met een gerust hart aanschaffen voor drie kwartier zweverige post rock/metal met enkele uitbarstingen die refereren naar black metal, maar minder dan voorheen. Indien fan van Myrkur of Darkher, check it out.