Red Dead / Undead Vision / Son Of A Shotgun - Sons Of Red Visions

Label : Great Dane Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen B. : ‘Sons Of Red Visions’ klinkt misschien een beetje als een rare CD titel, maar dit is een samenraapsel van de drie bands die meedoen aan deze compilatie: Son Of A Shotgun, Red Dead en Undead Vision. Misschien was ‘Dead Undead Sons’ een betere CD titel geweest, maar uiteraard is dit slechts een flauw grapje van me. Alle drie de bands hebben drie nummers gedoneerd voor deze verzamelaar. Red Dead is een death metal band uit Frankrijk die de nummers ‘Corpse Riders’, ‘Evil’s Genes’ en ‘Brewer Of Death’ te berde brengt. Het derde nummer stond ook op hun ‘The Therapy Of The Evil’ CD en de andere twee zijn van recenter datum. In mijn ogen heeft deze groep vaag in de verte nog wel wat potentie met hun death metal klanken maar daar zijn de meningen ten burele van Lords Of Metal nogal over verdeeld.

De volgende act is Undead Vision met ‘Revolt’, ‘The End’ en ‘Purple Pony’. Alle nummers zijn afkomstig van eerder werk (de ‘Undead Vision’ EP uit 2015 en de ‘Modern Slave’ full-length uit 2017). De Zwitserse death metal machine mag er zeker wezen en laat me hunkeren naar hun voorafgaande uitwerpselen. Son Of A Shotgun uit Noorwegen is de groep waar de meeste aandacht naar uit zal gaan. Hun nummers (‘Medicated’, ‘Hate Them’ en ‘C.O.B.’), stammen van hun ‘Mexican Standoff’ CD uit 2017. Ik ben zelf niet dol op hun op Pantera leest geschoeide death metal, maar de bezetting bestaande uit Ivan Gujic (Blood Red Throne), Hellhammer (Mayhem) en Olivier Pinard (Cryptopsy) is natuurlijk likkenbaardend lekker. ‘Sons Of Red Visions’ is derhalve een interessante en goede verzamelaar geworden. Voer voor fans van het zwaardere artillerie werk.