Temtris - Rapture

Temtris - Rapture

Label : Battlegod Productions | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Met ‘Rapture’ is het Australische Temtris alweer toe aan album nummer vijf, en sinds voorganger ‘Enter The Asylum’ is er vooral in de vocalen van Genevieve Rodda een grote vooruitgang te bespeuren. Na het intro barst ‘Flames Of Defiance’ in vol metalen ornaat los. De genadeloze aanval vanuit de dubbele basdrums wordt ondersteund door vlammende riffs en is direct een muzikaal genot, al probeert Rodda zichzelf wel erg hard te bewijzen door tot het irritante toe in haar hoogste regionen te blijven hangen. ‘Wings Of Death’ is een interessant en erg afwisselend nummer waarin we gedurende de volle zeven minuten continu getrakteerd worden op allerlei muzikale verrassingen. ‘Run’ is de single voor de videoclip geworden en dat is een goede keus, want hoe puur wil je je heavy metal hebben? Voor allen die Iron Maiden wel leuk vinden, dit is uw nummer!

Met ‘Serpent’ gaan we een meer sinistere kant op, en dat markeert het begin van het wat meer experimentele deel van het album. Met ‘Parasite’ en ‘Breathe’ krijgen we nog een aantal nummers die net als ‘Flames Of Defiance’ als interessant te omschrijven zijn. Het enige wat me op dit album niet zo kan bekoren is de power ballad ‘Carry You’. Gelukkig wordt het album uiteindelijk met een knal afgesloten in ‘Rise Of Dawn’, wat weer zo’n lekkere true metal track met ballen is!

Agressief, spetterend en met meer originaliteit dan de meeste bands in dit inmiddels klassieke genre. Temtris is samen met de vocalen van Rodda naar een hoger niveau gegroeid, dus ook als ‘Enter The Asylum’ je niet kon bekoren is dit zeker een album wat je even moet proberen!