Landmarks - Fantasy

Landmarks - Fantasy

Label : Arising Empire | Archiveer onder metalcore

Koen W. : Twee jaar zit er tussen het debuut en het nieuwe album van deze Franse metalcoreband. Ondertussen maken ze deel uit van de Arising Empire stal. Die hebben zichzelf al bewezen dat ze een neus hebben voor talent. Landmarks bijvoorbeeld heeft namelijk een van de betere metalcore albums gemaakt van het afgelopen jaar, en gelukkig zonder die kleffe stukken puberale zang waar heel wat hun genre genoten zich jammer genoeg in bekwaamd hebben.

Opener ‘Fantasy’ is een puur metalcore nummer met heel wat afwisseling tussen snelle agressieve stukken met zachtere ogenblikken. Omdat de band in hun beginperiode niet echt de gepaste zanger vond, ruilde gitarist Florent Salfati zijn gitaar in voor de microfoon. Een ideale keuze want hij doet dit vol overtuiging met heel wat razernij als gevolg. Opvolger ‘Wake Up Call’ kan je zoals de titel het zegt, gerust instellen als wektoon op je smartphone. Al roepend en bijna rappend trekt hij dit nummer op gang. Wat verder schakelt hij zelf over naar enkele stukken deathcore. De denderende gitaarritmes met zelfs wat djent erin, roepen die drang op om te beginnen rondspringen. Landmarks kon tevens rekenen op de bijdrage van drie gastmuzikanten. Op ‘Scars’ horen we Novelist’s gitarist Florestan Durand zijn melodieus en aangrijpend gitaarwerk. Aaron Matts van de Parijse extreme metalband Betraying The Martyr levert een bijdrage op ‘Reckoning’. Hierdoor krijg je een stevig en agressief nummer met leuke duo zangpartijen. Zangeres Camille Contreras gaat met Florent in duet in de ballad ‘Alive’.

Landmarks heeft hier een metalcore album afgeleverd dat zalig is om naar te luisteren. Muzikaal hoor je heel wat afwisseling en prachtig opgebouwde nummers. Ook vocaal hebben ze een zanger die de een na de andere topprestatie aflevert. Je wordt als luisteraar letterlijk meegesleept in een draaikolk van agressie en emotie.