Destruction - Bestial Invasion Of Hell

Destruction - Bestial Invasion Of Hell

Label : Vic Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Pim B. : Als je het over thrash metal hebt, kun je niet om het Teutoonse trio Kreator, Sodom en Destruction heen. Sterker nog, deze bands zijn ook essentieel te noemen voor latere stijlen als death en black metal. Vanuit dat oogpunt is het ook geweldig dat Vic Records de eerste demo van Destruction nu opnieuw uitbrengt op CD. De opnames zijn al eerder als bootleg verschenen. Vorig jaar kwam een officiële (gelimiteerde) editie op vinyl uit via het Griekse Floga Records. De liefhebber van het medium CD kan nu dus toeslaan. De opnames zijn opnieuw gemasterd door Patrick Engel en in het boekje vind je uitgebreide liner-notes van de drie originele bandleden en journalist Frank Stöver van Voices From The Darkside magazine. Wat de aanschaf echter helemaal rechtvaardigt, is het feit dat je de band in oorspronkelijke vorm kunt horen. Opgericht in 1982 als Knight Of Demon werd de naam snel omgedoopt tot Destruction. En waar aanvankelijk Iron Maiden als belangrijkste invloed te noemen was, kreeg het geluid een nieuwe invalshoek omdat de heren Venom ontdekt hadden.

Van de zes songs die ‘Bestial Invasion Of Hell’ telt, vindt je er vijf terug op latere releases. De songs ‘Mad Butcher’, ‘Total Desaster’ en ‘Satan’s Vengeance’ nam de band opnieuw op voor de debuut EP ‘Sentence Of Death’ dat in hetzelfde jaar als de demo uitkomt; 1984. ‘Mad Butcher’ wordt in 1987 nog een keer opgenomen voor de gelijknamige EP. Op het eerste full-length album ‘Infernal Overkill’ vinden we de nummers ‘Antichrist’ en ‘Tormentor’ terug. Alleen de track ‘Front Beast’ zal door Destruction niet opnieuw worden opgenomen.

Deze eerste muzikale uitspatting van het trio is voor de fans de moeite zeker waard. Het gitaargeluid van Mike Sifringer heeft al die duidelijke signatuur waar Destruction bekendheid mee verwierf. De zang van bassist Schmier is hier echter nog wezenlijk anders. Hij klinkt wat meer punky en de hoge uithalen die je op het latere werk wel hoort, zijn hier nog niet aanwezig. Allemaal dingen die deze heruitgave gewoon erg gaaf maken. Zo krijg je immers een goed beeld van de ontwikkeling van een band en het is duidelijk waarom Steamhammer in 1984 met de band in zee ging.

Meer informatie