White Widdow - Victory

White Widdow - Victory

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Het Australische A.O.R. gezelschap White Widdow brengt al sinds 2010 de nodige lekkere melodieuze rock platen uit en is met deze ‘Victory’ inmiddels toe aan hun vijfde exemplaar. Vreemd genoeg hebben we bij Lords Of Metal het in 2016 verschenen ‘Silhouette’ volledig gemist, maar die zal ongetwijfeld weinig afgeweken hebben van hun drie eerste albums want voor vernieuwing moet je bij deze band echt niet zijn. Men hanteert nog steeds hetzelfde recept en dus krijgen we nog steeds traditionele A.O.R. voorgeschoteld, waarbij met name de behoorlijk dominante keyboard-partijen van Xavier Mills, de mierzoete vocalen van broerlief Jules Mills en de veelvuldig gebruikte close-harmony zang de boventoon voeren.

In mijn beleving is de balans dit keer wel erg veel doorgeschoten naar de keyboards, zodat gitarist Enzo Almanzi weinig op de voorgrond kan treden (buiten een aantal leuke solos) en dat vind ik toch wel een gemiste kans. Hierdoor klinkt het materiaal wel erg braafjes en zijn er weinig echt spectaculaire momenten te ontdekken op ‘Victory’. Tel daarbij op dat alle nummers in hetzelfde, ietwat gezapige tempo uitgevoerd worden en het moge duidelijk zijn dat deze ‘Victory’ zeker niet het beste werkstuk is wat White Widdow tot op heden heeft afgeleverd. Natuurlijk luisteren nummers zoals ‘Victory’, ‘Second Hand Heart’, ‘Love And Hate’ en de ballad ‘Anything’ om er maar een paar te noemen erg gemakkelijk weg, maar het probleem is dat ze te gemiddeld van niveau zijn om echt te blijven hangen. De echte A.O.R.-fanaten zullen dit zeker wel kunnen waarderen, maar voor mij brengt White Widdow op ‘Victory’ gewoonweg te weinig om van een echte goede en vooral opvallende plaat te kunnen spreken. De plaat is absoluut niet slecht, maar biedt gewoonweg te weinig om me echt aan te spreken en van dit soort middelmatige releases krijgen we er in dit genre de laatste tijd helaas al te veel voorgeschoteld.