Midnite City - There Goes The Neighbourhood

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Als liefhebber van commerciële rock waren de jaren tachtig voor mij mooie (en kostbare) tijden. De, vaak Amerikaanse, kwaliteitsbands struikelden over elkaar heen, het merendeel stierf helaas een vroege dood door mismanagement of andere perikelen. Vadertje Grunge gaf het genre de nekslag die jaren bleef doordreunen. De laatste jaren komen er echter weer releases uit die je doen herinneren aan de jaren tachtig rock. Het Engelse Midnite City doet een poging deze tijden te laten herleven met hun tweede album ‘There Goes The Neighbourhood’, aangevoerd door zanger Rob Wylde. Naast Midnite City is Wylde ook de frontman van het, in Engeland, wereldberoemde Tigertailz. De stuwende en stille kracht is drummer Pete Newdeck. Laatstgenoemde heeft dit album van een prima productie, mix en mastering voorzien. Als je een band als Danger Danger een warm hart toedraagt, dan kun je je vingers niet branden aan dit album. Wylde zijn stemgeluid heeft ook wel wat raakvlakken met die van Ted Poley (Danger Danger). Critici zullen zeggen dat Midnite City wel over platgetreden paden loopt muzikaal. Inderdaad, dit album laat je geen nieuwe dingen horen. Maar daar doe je deze band tekort mee. Alle songs zitten puik in elkaar, met nummers als ‘We’re Gonna Make It’ en ‘de powerballad ‘Tonight You’re All I Need’ als echte juweeltjes. Maar eigenlijk is het hele album ijzersterk. De echte metal liefhebber zal er mogelijk zijn neus voor ophalen, maar de liefhebber van hair metal heeft er een prima band bij. ‘There Goes The Neighbourhood’ zal hun hartjes zeker sneller laten kloppen. De bussen hairspray kunnen weer uit de kast gehaald worden!