Outre-Tombe - Nécrovortex

Outre-Tombe - Nécrovortex

Label : Temple Of Mystery | Archiveer onder death metal / grindcore

Bart M. : Één van de dingen die Outre-Tombe bewijst is dat de Franse taal zich uitstekend leent om mee te grunten en een mooi staaltje death metal mee in te vullen. Alhoewel ik het grootste deel van wat er gezongen wordt niet begrijp laten titels als 'Concile Cadavérique', 'Aberration' en 'Vengeance Spectrale' niet veel aan de verbeelding over en alles wijst er naar dat dit een lekkere pot ouderwetse death metal zal zijn.

En dat is het ook. 'Nécrovortex' begint gelijk met een heerlijke vibe in 'La Crypte', en met heerlijk bedoel ik metal die enigszins doet denken aan een Bolt Thrower op espresso. De muziek schuift voorbij als een bulldozer over het asfalt en hoe dieper we het album in komen hoe meer het duidelijk wordt dat Outre-Tombe er in slaagt om muziek te maken die doet denken aan de gouden begindagen van de death metal maar met genoeg eigen input om er een bijzonder interessante plaat van te maken. Nu eens geen berichten over hoe het ene genre wordt gecombineerd met het andere. Deze band zoekt vooral binnen de death de grenzen op en weet deze ook te verleggen door snel en strak spel dat doorspekt is van melodieuze akkoorden en zijpaden. De nummers blijven daardoor door je hoofd galmen en je moet niet schrikken als je op een gegeven moment merkt dat je de nummers al even hardop aan het neuriën bent.

Dit album is als wervelwind die je bij je oren vat en alles er tussenin eens even flink door elkaar schudt. Interessant voor alle liefhebbers van het genre, maar ik denk dat dit een band is die ook vooral de oude rotten weer eens wakker kan schudden.