Be The Wolf - Empress

Be The Wolf - Empress

Label : Scarlet Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Sinds ik voor Lords of Metal mag schrijven, ben ik verrast over de stortvloed aan Italiaanse releases. Niet alles is even goed, maar er zijn zeker positieve uitzonderingen zoals Ruxt of Crying Steel. Be The Wolf draait ook al enige tijd mee. Dit is hun derde release, getiteld ‘Empress’. De band zegt beïnvloedt te zijn door bands als Scorpions, WASP en KISS. Zang, gitaar, het schrijven van de nummers en de grafische vormgeving liggen allemaal op het bordje van Frederico Mondelli. Het songmateriaal is gevarieerd, de biografie zegt dat het tempo er continu in zit op ‘Empress’ er wordt zelfs gerept over ‘high speed tracks’.

Nou dat valt allemaal wel mee. het hoeft toch ook niet snel, snel, snel? De nummers zitten gewoon goed in elkaar. Een nummer als ‘Action’ met moderne drumbeat, is een lekker retro rocknummertje. Het opzwepende ‘Thousand Years’ kenmerkt zich door mooie meerstemmige vocalen en prima zang van Mondelli. Oh ja, niet vergeten ; Mondelli zingt overtuigend, zuiver én zonder Italiaanse tongval. Chapeau! Zijn gitaarwerk is ook prettig, en solerend weet hij prima af te wisselen en dat te doen wat het nummer nodig heeft. Ik ben positief verrast over datgene wat Be The Wolf laat horen op dit album. Wat uitpluiswerk leert dat Mondelli’s andere band Frozen Crown veel lovende kritieken krijgt, maar Be The Wolf heeft ook zeker potentie. Wie zegt dat je nooit op twee paarden moet wedden? Mondelli bewijst het tegendeel. Alleen begrijp ik niet zo goed hoe de band in de markt gezet wordt. Het heeft namelijk niets te maken met snel en heavy metal. Gewoon een puik rock album.