Marty Friedman - One Bad MF Live

Marty Friedman - One Bad MF Live

Label : Prosthetic Records | Archiveer onder heavy / power metal

Ramon : De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik Marty Friedman nooit meer zelf live heb gezien, sinds hij Megadeth verliet. Ik heb wel eens iets voorbij zien komen, maar zelf ben ik er nog nooit aan toegekomen. Wat is er nu in vredesnaam leuk aan een hele schijf met instrumentale nummers? Nou, laat dat maar aan Friedman over, die zelf overigens om het hardst roept dat het in deze tijd bijzonder onverstandig is om te doen. Maar goed, als er eentje zijn gitaar kan laten zingen, is hij het wel. En wat heeft hij een dijk van een band om zich heen, die hem laat schijnen in al zijn glorie. Met hier en daar, bijvoorbeeld in de medley, natuurlijk een knipoog naar zijn Megadeth verleden, wat hem alle roem en glorie, en waarschijnlijk ook wel financiële middelen heeft gegeven om te staan waar hij nu staat.

Uiteraard richt de live schijf zich verder volledig op zijn solo materiaal, met name toegespitst op zijn laatste solo album ‘Wall Of Sound’. Friedman wil zeker geen exacte reproductie van zijn albums live spelen, maar er per gelegenheid iets bijzonders van maken, waardoor elk concert iets bijzonders heeft. Als één van de weinige westerlingen werd hem het Japans staatsburgerschap toegekend en Hebimeta-san (mister heavy metal) laat zijn liefde voor Japanse muziek dan ook graag doorklinken. Als je voor Megadeth materiaal komt, komt je bedrogen uit, dit is een paar tandjes heftiger, stukken lastiger te volgen en vooral veel en veel maffer. Wat een genot om iemand met zoveel talent zoveel vrijheid te zien nemen.

Tracklist
Street Demon
Elixir