Gama Bomb - Speed Between The Lines

Gama Bomb - Speed Between The Lines

Label : AFM Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Sjak : Ondanks het feit dat ik een groot thrash metal liefhebber ben, heb ik aan de releases van het Ierse gezelschap Gama Bomb eigenlijk nooit veel aandacht besteed. Als ik nu hun inmiddels zesde full-length studio album ‘Speed Beween The Lines’ zo eens beluister, vraag ik me af waarom want de band heeft best wel wat te bieden. De “springerige” riffs van het gitaarduo Domo Dixon en John Roche nodigen uit om je nekspieren eens aan een goede test te onderwerpen en ook met de zang van Philly Byrne, die terug is na een aantal jaren gesukkeld te hebben met zijn stem, is niets mis. Men weet de vele lekkere riffs op een prima manier aan elkaar te rijgen en te verpakken in een aantal goede nummers, die de meeste thrash liefhebber zeker zullen kunnen bekoren.

De muziek van Gama Bomb heeft wel wat weg van bands zoals Municipal Waste en Nuclear Assault, maar komt een stuk minder chaotisch over en dat draagt veel bij aan een aangename luisterervaring. Daarentegen klinken ze een stuk rauwer als een aantal van hun genre-genoten, waardoor nummers zoals ‘666teen’, ‘Bring Out The Monster’, ‘Alt-Reich’ en ‘World Gone To Hell’ om er maar een paar te noemen prima tot hun recht komen. Het tempo ligt lekker hoog, het song materiaal klinkt lekker fris en energiek en ook op de uitvoering van het gebodene valt weinig aan te merken. Dat zorgt er voor dat ‘Speed Between The Lines’ een erg aangenaam thrash album is geworden, waardoor Gama Bomb in ieder geval mijn aandacht heeft weten te trekken. Het wordt wellicht toch eens tijd om hun eerdere albums ook eens goed te gaan beluisteren, want wat men op dit zesde studio-album laat horen heeft me toch wel erg positief verrast.