Xtasy - Second Chance

Xtasy - Second Chance

Label : The Junction | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Xtasy is een in 2011 opgerichte Spaanse female fronted melodieuze rock band, die met deze ‘Second Chance’ toe zijn aan hun tweede full-length studio-album, na in 2014 hun debuut ‘Revolution’ uitgebracht te hebben. Deze nieuwe plaat was al sinds maart 2017 beschikbaar, maar is nu opgepikt en opnieuw in omloop gebracht (met een extra bonus-track) door het nieuwe Duitse platenlabel The Junction. Het debuut ‘Revolution’ heb ik totaal gemist en afgaande op het materiaal dat er op deze ‘Second Chance’ te vinden is lijkt het me toch wel verstandig om het debuut alsnog eens te gaan aanschaffen.

De band grossiert namelijk in goed in het gehoor liggende melodieuze rock nummers met een prominente rol voor de frisse riffs van beide gitaristen Jorge Olloqui en Chema Herrero en de prima vocalen van de fraai ogende zangeres Silvia Idoate. Het zou veel te ver gaan om Xtasy nu meteen te gaan bombarderen tot een topper binnen het genre, maar de band toont aan zeker wat in hun mars te hebben. Nummers zoals de single ‘Into The Fire’, het erg aanstekelijke ‘Under The Gun’ en de zeer fraaie ballad ‘Fallen Angels’ zullen zeker in de smaak vallen bij de liefhebbers van deze muziekstijl en eigenlijk geldt dat wel voor het gehele album, want er is geen enkel zwak moment te bespeuren op ‘Second Chance’.

Ik moet zeggen dat mijn eerste kennismaking met Xtasy me goed bevallen is en als je jaren tachtig melodieuze rock een warm hart toedraagt, zal deze ‘Second Chance’ je zeker niet teleurstellen. Voor mij is dit album dus een behoorlijk positieve verrassing en ik ben dan ook erg benieuwd hoe de band zich in de toekomst verder zal gaan ontwikkelen.