Heads For The Dead - Serpent’s Cult

Heads For The Dead - Serpent’s Cult

Label : Transcending Obscurity | Archiveer onder death metal / grindcore

Sicktus : Wat krijg je als je Jonny Pettersson (Ursinne, Wombbath, gitaar/bass en songwriting), Ralf Hauber (Revel In Flesh, vocals) en Erik Bevenrud (drums) bij elkaar brengt in één band? Simpel: dan krijg je smerige, kick ass death metal van hoge kwaliteit, die laveert tussen een oldschool thrashy death attack met een stevige portie oomph en tragere, maar nog zwaardere, doomy songs (zoals het absoluut verpulverende ‘Deep Below’), met een handvol madness erbij gegooid om het af te maken, waardoor sommige delen van de negen eigen tracks een bijna blackened, neigend naar warmetal-meets-death feel krijgen. Het album piekt wat mij betreft met het epische ‘The Awakening’, waarin al die elementen bijeen komen en een loodzwaar, op hol geslagen beest vormen dat er enkel en alleen op uit is om miezerige menselijke botten te verpulveren. Duistere, boosaardige, verpletterende oerkrachten: death metal zoals het ooit bedacht was.

Ohja, nog wat feitjes: het trio sluit het 36 minuten durende album af met passende Wolfbrigade cover, ‘In Darkness I Feel No Regrets’, de productie (door Jonny Pettersson) geeft het album een heerlijk smerige, rauwe sound en Matt Moliti (Sentient Horror) en Håkan Stuvemark (Wombbath) komen op ‘Serpent’s Curse’ ook nog een paar keer voorbij met gast solo’s, waardoor de toch al niet bepaald beroerde line-up van Heads For The Dead nog maar eens een tikkie sterker wordt.

Conclusie, ‘Serpent’s Curse’ is wederom een fraaie, pure OSDM hit en sterke toevoeging aan de stal van Transcending Obscurity Records, die maar door blijven gaan met naam voor zichzelf maken als de place to go voor hoge kwaliteit death (en doom en death/doom). Petje af, mannen! Vinyl lovers: er komt een LP boxset, met het album in rood/zwart splatter en een zwik bier gerelateerde goodies.