Grande Royale - Captured Live

Grande Royale - Captured Live

Label : The Sign | Archiveer onder hardrock / aor

Cor : ‘Captured Live’ is een album met opnames waar ik zelf heel graag live bij had willen zijn. Alle nummers zijn opgenomen bij onze oosterburen tijdens een optreden in Flensburg. De set bestaat voornamelijk uit energiek uitgevoerde nummers van de laatste plaat ‘Breaking News, met als hoogtepunt het op single uitgebrachte ‘I’m On The Loose’. Dit nummer was me in studioversie niet als zo sterk opgevallen, maar nu wordt pas duidelijk dat Hampus niet alleen netjes zijn werk doet, maar ook echt een heel goede zanger is die je echt kan raken. Bij sommige snellere energieke nummers kan er twijfel zijn of de zanger niet al te veel gegeven heeft omdat de stem wel erg schor tegen een plafond klinkt, maar deze volledige bezieling heeft ook wel iets en bij het eerder genoemde ‘I’m On The Loose’ is deze ietwat schuurpapieren passie precies goed. Ook de gitaren zijn live nog beter en nog expressiever dan op de studioversies. Misschien is alles qua uitbuiten van met name de rouwe energie en improvisatie mogelijkheden van live opnames nog niet helemaal maximaal uitgebuit, maar deze jongens hebben zeker weer een heel mooi stukje werk afgeleverd. De volgende keer wanneer ze op tour zijn, hoop ik dat ze wel een paar optredens in ons landje mogen hebben (wat ondanks een beetje support door het rondsturen van bijna vijftig promo’s door ondergetekende deze tour niet gelukt was). Misschien willen ze de gok nog eens wagen; dit is zo’n band die ik heel graag eens op een podium in de buurt aan het werk wil zien.