Outloud - Virtual Hero Society

Outloud - Virtual Hero Society

Label : Rock Of Angels Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : We hebben er zo’n vier jaar op moeten wachten, maar nu is dan uiteindelijk toch het inmiddels vierde studio album van Outloud op de markt verschenen in de vorm van deze ‘Virtual Hero Society’. De kern van deze melodieuze rockband bestaat nog steeds uit de Griekse gitarist Bob Katsionis en de Amerikaanse zanger Chandler Mogel en deze beiden heren zijn het ook die het materiaal op dit nieuwe album erg de moeite waard maken. Stilistisch gezien is er niet zoveel veranderd bij Outloud, want nog steeds grossiert men in gemakkelijk in het gehoor liggende melodieuze rocknummers met een erg prominente rol voor de fris klinkende riffs van Katsionis en de fantastische vocalen van klasbak Mogel.

Nummers zoals opener ‘Fools’ Train’, de single ‘Virtual Heroes’, het erg aanstekelijke ‘We Got Tonite’ en ‘…And I Tried’ om er maar een paar te noemen zorgen dan ook spontaan voor een goed humeur en zijn na enkele luisterbeurten niet meer uit je hoofd te krijgen. Ondanks het feit dat de hoofdmoot van deze plaat bestaat uit traditionele melodieuze rock, durft men af en toe toch ook wat buiten de geijkte paden te treden, wat deze plaat juist extra interessant maakt. Voorbeelden hiervan zijn de heerlijke ballad ‘Share My Dreams’, het met saxofoon ingekleurde ‘World-Go-Round’ en het volledig à capella gezongen ‘Fallen Love’, die voor wat meer variatie binnen het geoffreerde song materiaal zorgen.

De rode draad binnen de Outloud sound blijft echter het prima songmateriaal, de heerlijke gitaarpartijen van Bob Katsionis en de meesterlijk vocalen van Chandler Mogel. Ook hun vierde album ‘Virtual Hero Society’ is weer een erg sterke plaat geworden en hiermee bewijst Outloud wederom een toegevoegde waarde te zijn binnen het genre.