Supersuckers - Suck It

Supersuckers - Suck It

Label : Napalm Records | Archiveer onder hardrock / aor

Cor : Alleen de hoes al maakt aanschaf op vinyl bijna verplicht; dit is weer een meesterlijk (wan)smakelijk vijftigerjaren cultfilm tafereeltje schitterend vormgegeven! Gelukkig is ook de muziek weer de moeite waard. Eddie en consorten draaien natuurlijk al een hele tijd mee en weten wat ze doen. Dit nieuwste album staat weer bol van de energieke mix van rock, punk en country op de hun eigen typerende manier. Mogelijkerwijs is het een en ander bij vlagen nog gruiziger dan voorheen, zeker in vergelijking met de voorganger, het erg country gerichte ‘Holdin’ The Bag’.

De erg schorre stem van Eddie kondigt de up-tempo opener ‘All Of The Time’ al aan met “We’ll do it live”, en laat dit nummer inderdaad erg direct, met gekartelde randjes binnenkomen. Ik zag de band ergens vorig jaar voor een zaal met misschien dertig man spelen (een zeer rustige zondagavond in Doornroosje), alwaar de pas van kanker herstelde frontman zich helemaal gaf, alsof hij voor een paar honderd man stond. Ditzelfde straalt deze nieuwe plaat uit: enkele enorme knallers als het zwaar Motorhead geïnspireerde ‘Til I Die’ of ‘Breakin’My Balls’, de sterke cover ‘Beerdrinkers & Hellraisers’, ontspoorde punk in ‘What’s Up With This MF Thing’ en het Pixies baslijntje van ‘Dead Inside’ dat toe werkt naar een wel zeer aanstekelijk deuntje. Ook de rustigere nummers als ‘Cold Wet Wind’ en ‘Worst Thing Ever’ hebben iets dat je echt bij de strot kan grijpen en dat is deze keer eens niet door de sologitaar alleen. Ik had eerlijk gezegd een beetje mijn bedenkingen bij de voortgang van de band als trio met alleen Marty Chandler op gitaar, maar ook ik moet toegeven; het totaalplaatje mag er zeker weer zijn!