Dream Patrol - Phantoms Of The Past

Dream Patrol - Phantoms Of The Past

Label : Mighty Music | Archiveer onder hardrock / aor

Henk : Een internationaal gezelschap dit Dream Patrol dat hun debuut 'Phantoms Of The Past' uitbrengt. Voor fans van Whitesnake, Saxon en Alice Cooper volgens de bijgeleverde bio. Eerlijk gezegd vind ik die vergelijkingen niet helemaal opgaan. Denk eerder maar aan Warrant, vroege Bon Jovi en David Lee Roth solo werk. Helaas alleen niet op hetzelfde niveau. Het titelnummer opent het album nog zeer goed en dan hoop je op meer. Hier die vroege Bon Jovi sfeer zoals eerder vermeld. Gitarist Filip Koluš laat hier een aantal fraaie riffs horen en een meer dan prima solo. De heren kunnen ook echt wel spelen en de productie is prima in orde. Het zit dan ook meer in het niet heel erg hoogstaande song materiaal op de rest van het album en het aparte geluid van zanger Eli Prinsen. Hij klinkt het hele album wat geforceerd met van die constante lange uithalen die op een gegeven moment wel wat vervelen. "Less is more" zou mijn advies zijn.

Songs als 'Dream Patrol' en 'Piece Of Paradise' waarvan de laatste een meer dan prima AOR-track is laten de potentie horen. Daar tegenover staan dan niets zeggende nummers als 'Lost Child' en 'Time Is A Healer' die het ene oor in en het andere oor uit gaan. Een aparte vermelding verdient 'Tattooed Millionaire From Panama' wat een geslaagde mash up is tussen het Van Halen en Bruce Dickinson nummer. Deze band heeft het in zich om een volgend album af te leveren wat van voor tot eind knalt. Het afsluitende 'Haunted Tower' bewijst dat de kwaliteit er echt wel is. Voor nu een aardig debuut, helaas nog niet meer dan dat.